zondag 12 september 2010

Dag 17 Meet and Greet with Earl!

Vandaag donderdag 2 september, is er ontbijt a la Carte voor ons om 6.30 uur. (hoe laat?) nou dat slaan we maar over. We maken lekker weer gebruik van het buffet welke tot 8.30 uur kan worden gebruikt. Voor de laatste keer ontbijten we aan het dek. Gelukkig liggen we al aan wal want wat een nacht was het!
Het kraakte en schommelde alsof we midden in Earl zaten.

MIAMI - De orkaan Earl heeft boven de Atlantische Oceaan, ten oosten van de Verenigde Staten, aan kracht verloren. Het is nu nog een orkaan van de tweede categorie, met windsnelheden tot 165 kilometer per uur.
© Getty Images

Dat heeft het Amerikaanse Nationale Orkaancentrum (NHC) donderdagavond (lokale tijd) bekendgemaakt.

Donderdag was Earl nog een orkaan van klasse 4. Dit is het een-na-hoogste niveau van de Saffir-Simpsonschaal, die de kracht van orkanen weergeeft.

Earl zal volgens het NHC het komende etmaal verder afzwakken. Toch wordt de oostkust nog altijd gewaarschuwd voor harde wind, zware regenval en hoge golven.

(en hoog waren ze, we schommelde nog ruim een dag na!)

Na alle "formaliteiten" staan we weer aan wal en gaan we opweg naar de auto het is rond 8.30 uur. Beesie zat trouw op ons te wachten en we laden alle koffers weer in. Opweg naar Disney's Old Key West bellen we nog even de ouders om te melden dat we weer aan land zijn gewaaid.
Wanneer we inchecken bij old key west kunnen we al gelijk de kamer op. We hebben deze keer gekozen voor een Studio omdat het maar voor 2 nachten is.
We zitten in gebouw 15 wat weer op korte afstand is van het hoofd zwembad. De studio valt iets tegen, dit omdat we in Saratoga een 1 kamer villa hadden.
De studio ligt op de hoek van het gebouw en ons balkan is daardoor redelijk weg gemoefeld tussen de bosjes. Dit dit lokt niet echt uit om op het balkon te gaan zitten, jammer, maar toch geen tijd.



We gooien onze koffers op de kamer en gaan lekker zwemmen. Een mooi thema bad met glijbaan.


Het is aanzienlijk rustiger geworden op de hotels. Het is lekker rustig bij het zwembad. Wanneer we honger krijgen gaan we opzoek naar de foodcourt. Minpuntje van dit resort, dit is er niet. Er is een "kraampje" waar je wel wat te eten kan halen, zoals kipnuggets, broodjes, p&j etc. Voor het ontbijt moet je hier dus ook wezen, beperkt maar voor ons voldoende, muffins, croisants, danisch etc.
Hier kunnen we onze refill beker weer gebruiken welke we gekocht hadden op Disney's Saratoga Springs. (voor $13.95 kan je je bekker blijven refillen zolang je disneyvakantie duurd, voor ons waren dat 10 dagen, dus dan heb je de beker snel terug verdiend)

Wanneer het te warm gaat worden bij het zwembad gaan we opweg naar de Outlet. Ik voel mezelf niet helemaal top. Vanacht door de hoge golven en het gekraak nagenoeg niet geslapen en dat breekt nu op. Mijn evenwicht is ook nog zoekende en ik loop te zwalke op mijn benen. Ik heb het idee dat ik loop te slaapwandelen en dat terwijl ik winkel (dat is een totaal nieuwe ervaring voor mij) Ben ook stilletjes blij wanneer we besluiten wat te gaan eten, orange chicken/bourbin chicken en lekker naar het resort gaan.
Er worden nog enkele aankopen gedaan maar niet uitzonderlijk veel. Michel past nog wel een jas bij Colombia, maar besluit deze toch niet te nemen (op dat moment blijkt later in de week)
Echter Tycho, die wel lekker had geslapen vannacht, dacht er toch wel anders over. Want je kon op het resort nog naar het campvuur om smor te maken. Oke, goede moeder (en vaders ook) als ik ben sukkel ik er weer achteraan, je kunt er tenslotte zitten. Ondanks de slaap smaakt de smor best, maar daarna vallen mijn en volgens mij ook die van Michel, toch echt wel dicht.


0 reacties: